1o  Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο  Α Λ Ι Μ Ο Υ
Κεντρική σελίδα ΥΠΟΔΟΜΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΥΛΛ.ΓΟΝΕΩΝ-ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΔΡΑΣΤ-ΕΚΔΗΛ ΕΚΔ ΒΙΒΛΙΩΝ ΔΙΑΚΡ.ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΔΙΑΚΡ.ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΡΓΑΣ.ΜΑΘΗΤΩΝ

 

                                    

Ε Κ Δ Ο Σ Ε Ι Σ   Β Ι Β Λ Ι Ω Ν

 

 Από το 1999 έως σήμερα έχουμε εκδόσει τα εξής βιβλία :

 
                                                     Α)  Η  Τ Η Λ Ε Ο Ρ Α Σ Η  Σ Τ Η  Ζ Ω Η  Μ Α Σ
                                                                           Μάιος 1999
            Η εργασία που εκτίθεται είναι αποτέλεσμα της επιμελούς,  συστηματικής και  φιλότιμης προσπά-
θειας των μαθητών της Γ' Γυμνασίου.
           Το θέμα αναφέρεται στην  Τ Η Λ Ε Ο Ρ Α Σ Η και τις πολλαπλές επιδράσεις, που ασκεί στο στενό
οικογενειακό περιβάλλον, ιδιαίτερα στο παιδί και σ'όλη τη διαδικασία της μάθησης, καθώς και στη δια-
μόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς του.
Επίσης διερευνήθηκαν:
                       1.  Η επιρροή της τηλεόρασης στη δημιουργία προτύπων και ειδώλων για τους νέους.
                       2.  Ο τρόπος προβολής της γυναίκας.
                       3.  Οι επιπτώσεις στην υγεία.
                       4.  Ο ρόλος της τηλεοπτικής διαφήμισης.
                       5.  Η προβολή της βίας και εγκληματικότητας και τα αποτελέσματά τους.
                       6.  Η χρήση της τηλεόρασης από φορείς της εξουσίας, η παραπληροφόρηση και τα απο-
                            τελέσματά της.
            Έγινε επιλογή αυτού του  θέματος, γιατί  θεωρούμε ότι  αφ'ενός  απασχολεί τους γονείς, τους
μαθητές και εκπαιδευτικούς, αφ'ετέρου πιστεύουμε ότι ήταν  μια καλή ευκαιρία  για τους  μαθητές μας
να αναλύσουν σε βάθος και να κατανοήσουν το  ρόλο αυτού του μέσου μαζικής  ενημέρωσης  και  να
πάρουν θέση στα προβλήματα, που δημιουργούνται στη σύγχρονη κοινωνία, όσο αυτό ήταν δυνατό.
            Η πορεία της εργασίας ήταν η ακόλουθη:
Στις αρχές Οκτωβρίου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες  2-3  ατόμων και η κάθε μια ανέλαβε μια ενό-
τητα.  Παράλληλα δόθηκε σχετική βιβλιογραφία και τα  παιδιά  άρχισαν την  αποδελτίωση.  Μετά τα
Χριστούγεννα άρχισε η σύνθεση της εργασίας με τη βοήθεια των  καθηγητριών, που  συντόνιζαν  σε
κάθε στάδιο τις ενέργειές τους.  Πριν το Πάσχα οι ομάδες είχαν  ολοκληρώσει την  γραφή των εργα-
σιών τους.
           Παράλληλα, άλλες ομάδες μαθητών συνέταξαν ερωτηματολόγια  απευθυνόμενα στους γονείς
και τους μαθητές με στόχο την εξαγωγή κάποιων στοιχείων σχετικά με το θέμα της έρευνας.  Στη συ-
νέχεια εξήγαγαν στατιστικά στοιχεία τα οποία παρατίθενται στο τέλος του βιβλίου.
           Οι μαθητές Αγγελάκης Αγγελος, Μπαλερίνας Δημήτρης, Κωνσταντινίδης Κλεάνθης, οι οποίοι
διαθέτουν ιδιαίτερη αγάπη και ταλέντο  στη  μουσική,  προετοίμασαν τη μουσική  επένδυση  για την
παρουσίαση της εργασίας στις 21 Μαϊου στο θέατρο ΄΄ Κάρολος Κουν΄΄.
           Αξιολογώντας  την εργασία των μαθητών μας, παρατηρήσαμε την  ωριμότητα και την αυξημε-
νη κριτική τους ικανότητα, την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την άσκησή τους στο πνεύμα της συλλο-
γικής , ομαδικής εργασίας. Επίσης, είχαν μια εμπειρία στη συνθετική εργασία χρησιμη για το μέλλον.
           Τελειώνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τη διευθύντρια του  σχολείου μας , κ.    Βασιλείου
Αναστασία, για την αμέριστη συμπαράσταση της και την ουσιαστική βοήθεια, που μας προσέφερε.
Επίσης, ευχαριστούμε τη  Σχολική  Επιτροπή για την  οικονομική βοήθεια προς αγοράν  βιβλίων κα- 
θώς  και την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών κ. Καραγιάννη Όλγα για την πολύτιμη συμβολή της, η
οποία δούλεψε σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας σκίτσα σχετικά με την τηλεόραση και μας παρα-
χώρησε υλικό για το βιβλίο.
                                                                                                   Η συντονιστική επιτροπή
                                                                                       Αρβανιτίδου Χρυσούλα (Φιλόλογος)
                                                                                       Δασακλή Φωτεινή  (Θεολόγος)
                                                                                       Ευαγγελοδήμου Μαρία (Φυσικός)
 
 
                         Ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές εικόνες από το βιβλίο:
 

 

 

              Έργο  του  Λίτσα  Δημήτρη,  μαθητή  του  Γ3.
 

 

                     Έργο  της  Χρονοπούλου  Έλενας,  μαθήτριας  του  Γ5.
 

 

                    Έργο  του  Αργύρη  Αντώνη,  μαθητή  του  Γ1.
 

 

                    Γραφήματα  -  αποτελέσματα  έρευνας  των  μαθητών  της  Γ'  τάξης.
 

 

 

 

 

                                     Β)    1ο  Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο   Α Λ Ι Μ Ο Υ
                                        Ε Ν Τ Υ Π Ω Σ Ε Ι Σ  ΚΑΙ  Ε Ι Κ Ο Ν Ε Σ
                                                    ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2000 - 2001
 
            Η ζωή ενός σχολείου δεν εξαντλείται στη μετάδοση των γνώσεων που προβλέπει το  αναλυτικό
πρόγραμμα, δεν τελειώνει μέσα στην τάξη.  Η γνωστική και ψυχική ανάπτυξη των μαθητών, η σφυρηλά-
τηση των αδιόρατων δεσμών που  ενώνουν όλα  τα μέλη μιας  σχολικής  κοινότητας μεταξύ τους,  όλα
εκείνα τα στοιχεία που πλουτίζουν τις μελλοντικές αναμνήσεις των μαθητών και κάνουν τα σχολικά χρό-
νια ένα από τα γλυκύτερα κομμάτια της προσωπικής ιστορίας του καθενός συντελούνται  επίσης σε κά-
ποιες άλλες πλευρές της λειτουργίας ενός σχολείου: Στη διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων-γνω-
στικών ή πολιτιστικών, στην υλοποίηση προγραμμάτων, στον αγώνα για συνεχή βελτίωση της υλικο-
τεχνικής υποδομής.
            Η διευθύντρια του σχολείου μας κ. Αναστασία  Βασιλείου προώθησε  ολόψυχα την  υλοποίηση
ποικιλίας εκδηλώσεων, τις στήριξε με την αγάπη της για  μαθητές και  διδάσκοντες και εργάστηκε ακού-
ραστα για την αναβάθμιση της υποδομής του σχολείου.
Με την συνεχή συνεργασία του υποδιευθυντή κ. Ιάκωβου Μαρινάκη, που με γνήσιο ενδιαφέρον  έσκυβε
πάντοτε πάνω από κάθε πρόβλημα του σχολείου, και την ενθουσιώδη ανταπόκριση του συλλόγου των
καθηγητών, που συστηματικά αφιέρωναν χρόνο και ενεργητικότητα στις σχολικές εκδηλώσεις, η παρά-
πλευρη αυτή λειτουργία της σχολικής ζωής άνθισε στο σχολείο μας και αναδείχθηκε σε ουσιαστικό κομ-
μάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας .
           Το περιοδικό αυτό φιλοδοξεί να αποτυπώσει αυτούς τους ουσιαστικούς τομείς της λειτουργίας
του σχολείου μας, κατά το 2000-2001.  Την ύλη του  επιμελήθηκαν οι:   Χρυσούλα  Αρβανιτίδου,  Ελένη
Πατσιαβού και Έφη Σδρόλια ενώ συνέβαλαν κατά  περίπτωση τα μέλη του συλλόγου των Καθηγητών
του σχολείου που είχαν την ευθύνη για το πλήθος των εκδηλώσεων που  περιγράφονται στις σελίδες
του.
                                                                                                                          Η  Συντακτική  Επιτροπή
 
                                           Ακολουθούν εικόνες από το βιβλίο:

 

 
 
                                  Εξώφυλλο του βιβλίου.
 

 

 

O Λουκής Ακρίτας, υφυπουργός Παιδείας, εγκαινιάζει το Γυμνάσιο Καλαμακίου
ως ανεξάρτητο σχολείο στο κτίριο της οδού Νίκης.

   

 

 

 

                                     Γ)  ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΥΜΝΟΥΜΕ  ΤΗ  ΦΙΛΙΑ
                                                                          2002-2003
 
           Με κέφι και αγάπη για τη δημιουργία οι  μαθητές του Γ1 και Γ3  αυτοσχεδίασαν  γράφοντας
ποιήματα, ζωγραφίζοντας,  δημιουργώντας κολλάζ με ένα στόχο: να υμνήσουν τη φιλία.
Παράλληλα στην προσπάθεια  αυτή συμμετείχαν με  ζωγραφικά έργα και ποιήματα και άλλοι μαθη-
τές του σχολείου μας.
           Οι μαθητές που πήραν μέρος είναι οι ακόλουθοι: Γ1: Ανδρεαδάκη Κατερίνα, Γιαννακοπούλου
Άρτεμις, Κατσούπης Πέτρος, Καπάδαη Ιωάννα,  Βερυκίου Νεφέλη,  Μιχαήλ Άγγελος   Γ3:  Περσάκη
Μάντη, Φωτοπούλο Διονυσία   Α3: Τσαγκαροπούλου Γρωργία.
           Ζωγράφισαν οι:     Α2:  Καζολέα  Νικολίνα,  Πέτκοβιτς Άντζελα,  Κακουλίδου Ρέα,  Μπάλσης
Γεώργιος    Β1:  Κιούση Ελένη  Β2:  Μαυρέλου Αναστασία  Γ1:  Γιαννακοπούλου Άρτεμις, Κεράτσα
Παναγιώτα, Κεντρωτά  Αναστασία.
          Τα ποιήματα των μαθητών επιμελήθηκε η φιλόλογος των τμημάτων κ. Σδρόλια Έφη, ενώ η
έκδοση αυτή  είναι  έργο της  υποδιευθύντριας κ. Ευαγγελοδήμου  Μαρίας,  φυσικού και της κ. Δα-
σακλή Φωτεινής, θεολόγου.
 
 
                          Ακολουθούν ενδεικτικές εικόνες από το βιβλίο:
 

 

 
          Έργο της  Καζολέα  Νικολίνας, μαθήτριας του Α2.

 

 
              Έργο της  Βερυκίου  Νεφέλης, μαθήτριας του Γ1.

 

 
    Έργο της  Τσαγκαροπούλου  Γεωργίας, μαθήτριας του Α3.

 

 
    Έργο του  Κατσούπη  Πέτρου, μαθητή του Γ1.
 
 
 
                 Έργο του Άγγελου Μιχαήλ, μαθητή του Γ2.
           Το ποίημα αυτό μελοποίησε ο καθηγητής μουσικής
                             κ. Δρεπανός Βασίλης.
 
 
 
                Έργο της   Κεράτσα   Παναγιώτας, μαθήτριας του Γ1.

 

 
    Έργο της  Κιούση   Ελένης, μαθήτριας του Β1.