Ε Κ Δ Ο Σ Ε Ι Σ
Β Ι Β Λ Ι Ω Ν |
|
Από το 1999 έως
σήμερα έχουμε εκδόσει τα εξής βιβλία : |
|
Α) Η Τ Η Λ Ε Ο Ρ Α Σ Η
Σ Τ Η Ζ Ω Η Μ Α Σ |
Μάιος 1999 |
Η εργασία που εκτίθεται είναι αποτέλεσμα
της επιμελούς, συστηματικής και φιλότιμης προσπά- |
θειας των μαθητών της
Γ' Γυμνασίου. |
Το θέμα αναφέρεται στην Τ Η Λ Ε Ο
Ρ Α Σ Η και τις πολλαπλές επιδράσεις, που ασκεί στο στενό |
οικογενειακό
περιβάλλον, ιδιαίτερα στο παιδί και σ'όλη τη διαδικασία της μάθησης, καθώς
και στη δια- |
μόρφωση του χαρακτήρα
και της προσωπικότητάς του. |
Επίσης διερευνήθηκαν: |
1. Η επιρροή της τηλεόρασης στη
δημιουργία προτύπων και ειδώλων για τους νέους. |
2. Ο τρόπος προβολής της γυναίκας.
|
3. Οι επιπτώσεις στην υγεία. |
4. Ο ρόλος της τηλεοπτικής
διαφήμισης. |
5. Η προβολή της βίας και
εγκληματικότητας και τα αποτελέσματά τους. |
6. Η χρήση της τηλεόρασης από
φορείς της εξουσίας, η παραπληροφόρηση και τα απο- |
τελέσματά της. |
Έγινε επιλογή αυτού του θέματος,
γιατί θεωρούμε ότι αφ'ενός απασχολεί τους γονείς, τους
|
μαθητές και
εκπαιδευτικούς, αφ'ετέρου πιστεύουμε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία
για τους μαθητές μας |
να αναλύσουν σε βάθος
και να κατανοήσουν το ρόλο αυτού του μέσου μαζικής ενημέρωσης
και να |
πάρουν θέση στα
προβλήματα, που δημιουργούνται στη σύγχρονη κοινωνία, όσο αυτό ήταν
δυνατό. |
Η πορεία της εργασίας ήταν η ακόλουθη: |
Στις αρχές Οκτωβρίου οι
μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες 2-3 ατόμων και η κάθε μια ανέλαβε
μια ενό- |
τητα. Παράλληλα
δόθηκε σχετική βιβλιογραφία και τα παιδιά άρχισαν την
αποδελτίωση. Μετά τα |
Χριστούγεννα άρχισε η
σύνθεση της εργασίας με τη βοήθεια των καθηγητριών, που
συντόνιζαν σε |
κάθε στάδιο τις
ενέργειές τους. Πριν το Πάσχα οι ομάδες είχαν ολοκληρώσει την
γραφή των εργα- |
σιών τους. |
Παράλληλα, άλλες ομάδες μαθητών
συνέταξαν ερωτηματολόγια απευθυνόμενα στους γονείς |
και τους μαθητές με
στόχο την εξαγωγή κάποιων στοιχείων σχετικά με το θέμα της έρευνας.
Στη συ- |
νέχεια εξήγαγαν
στατιστικά στοιχεία τα οποία παρατίθενται στο τέλος του βιβλίου.
|
Οι μαθητές Αγγελάκης Αγγελος, Μπαλερίνας
Δημήτρης, Κωνσταντινίδης Κλεάνθης, οι οποίοι |
διαθέτουν ιδιαίτερη
αγάπη και ταλέντο στη μουσική, προετοίμασαν τη μουσική
επένδυση για την |
παρουσίαση της εργασίας
στις 21 Μαϊου στο θέατρο ΄΄ Κάρολος Κουν΄΄. |
Αξιολογώντας την εργασία των
μαθητών μας, παρατηρήσαμε την ωριμότητα και την αυξημε- |
νη κριτική τους
ικανότητα, την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και την άσκησή τους στο πνεύμα της
συλλο- |
γικής , ομαδικής
εργασίας. Επίσης, είχαν μια εμπειρία στη συνθετική εργασία χρησιμη για το
μέλλον. |
Τελειώνοντας, θέλουμε να ευχαριστήσουμε
τη διευθύντρια του σχολείου μας , κ. Βασιλείου |
Αναστασία, για την
αμέριστη συμπαράσταση της και την ουσιαστική βοήθεια, που μας προσέφερε. |
Επίσης, ευχαριστούμε τη
Σχολική Επιτροπή για την οικονομική βοήθεια προς αγοράν
βιβλίων κα- |
θώς και την
καθηγήτρια των καλλιτεχνικών κ. Καραγιάννη Όλγα για την πολύτιμη συμβολή
της, η |
οποία δούλεψε σε όλες
τις τάξεις του σχολείου μας σκίτσα σχετικά με την τηλεόραση και μας παρα- |
χώρησε υλικό για το
βιβλίο. |
Η συντονιστική επιτροπή |
Αρβανιτίδου Χρυσούλα (Φιλόλογος) |
Δασακλή Φωτεινή (Θεολόγος) |
Ευαγγελοδήμου Μαρία (Φυσικός) |
|
|
Ακολουθούν κάποιες ενδεικτικές εικόνες από το βιβλίο: |
|
Έργο του Λίτσα Δημήτρη, μαθητή του Γ3. |
|
Έργο της Χρονοπούλου Έλενας, μαθήτριας του
Γ5. |
|
Έργο του Αργύρη Αντώνη, μαθητή του Γ1. |
|
Γραφήματα - αποτελέσματα έρευνας των μαθητών
της Γ' τάξης. |
|
Β)
1ο Γ
Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Α Λ Ι Μ Ο Υ |
Ε Ν Τ Υ Π Ω Σ Ε Ι Σ ΚΑΙ Ε Ι Κ Ο Ν Ε Σ |
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2000 - 2001 |
|
Η ζωή ενός σχολείου δεν εξαντλείται στη μετάδοση των γνώσεων που προβλέπει
το αναλυτικό |
πρόγραμμα, δεν τελειώνει μέσα στην τάξη. Η γνωστική και ψυχική
ανάπτυξη των μαθητών, η σφυρηλά- |
τηση
των αδιόρατων δεσμών που ενώνουν όλα τα μέλη μιας
σχολικής κοινότητας μεταξύ τους, όλα |
εκείνα
τα στοιχεία που πλουτίζουν τις μελλοντικές αναμνήσεις των μαθητών και
κάνουν τα σχολικά χρό- |
νια ένα
από τα γλυκύτερα κομμάτια της προσωπικής ιστορίας του καθενός συντελούνται
επίσης σε κά- |
ποιες
άλλες πλευρές της λειτουργίας ενός σχολείου: Στη διοργάνωση παράλληλων
εκδηλώσεων-γνω- |
στικών
ή πολιτιστικών, στην υλοποίηση προγραμμάτων, στον αγώνα για συνεχή
βελτίωση της υλικο- |
τεχνικής υποδομής. |
Η διευθύντρια του σχολείου μας κ.
Αναστασία Βασιλείου προώθησε ολόψυχα την υλοποίηση |
ποικιλίας εκδηλώσεων, τις στήριξε με την αγάπη της για μαθητές και
διδάσκοντες και εργάστηκε ακού- |
ραστα
για την αναβάθμιση της υποδομής του σχολείου. |
Με την
συνεχή συνεργασία του υποδιευθυντή κ. Ιάκωβου Μαρινάκη, που με γνήσιο
ενδιαφέρον έσκυβε |
πάντοτε
πάνω από κάθε πρόβλημα του σχολείου, και την ενθουσιώδη ανταπόκριση του
συλλόγου των |
καθηγητών, που συστηματικά αφιέρωναν χρόνο και ενεργητικότητα στις
σχολικές εκδηλώσεις, η παρά- |
πλευρη
αυτή λειτουργία της σχολικής ζωής άνθισε στο σχολείο μας και αναδείχθηκε
σε ουσιαστικό κομ- |
μάτι
της εκπαιδευτικής διαδικασίας . |
Το περιοδικό αυτό φιλοδοξεί να
αποτυπώσει αυτούς τους ουσιαστικούς τομείς της λειτουργίας |
του
σχολείου μας, κατά το 2000-2001. Την ύλη του επιμελήθηκαν οι:
Χρυσούλα Αρβανιτίδου, Ελένη |
Πατσιαβού και Έφη Σδρόλια ενώ συνέβαλαν κατά περίπτωση τα μέλη του
συλλόγου των Καθηγητών |
του
σχολείου που είχαν την ευθύνη για το πλήθος των εκδηλώσεων που
περιγράφονται στις σελίδες |
του. |
Η Συντακτική Επιτροπή |
|
Ακολουθούν εικόνες από το βιβλίο: |
O
Λουκής Ακρίτας, υφυπουργός Παιδείας, εγκαινιάζει το Γυμνάσιο Καλαμακίου
|
ως
ανεξάρτητο σχολείο στο κτίριο της οδού Νίκης. |
Γ) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΜΝΟΥΜΕ
ΤΗ ΦΙΛΙΑ |
2002-2003 |
|
Με κέφι και αγάπη για τη δημιουργία οι μαθητές του Γ1 και Γ3
αυτοσχεδίασαν γράφοντας |
ποιήματα, ζωγραφίζοντας, δημιουργώντας κολλάζ με ένα στόχο: να
υμνήσουν τη φιλία. |
Παράλληλα στην προσπάθεια αυτή συμμετείχαν με ζωγραφικά έργα
και ποιήματα και άλλοι μαθη- |
τές του
σχολείου μας. |
Οι μαθητές που πήραν μέρος είναι οι
ακόλουθοι: Γ1: Ανδρεαδάκη Κατερίνα, Γιαννακοπούλου |
Άρτεμις, Κατσούπης Πέτρος, Καπάδαη Ιωάννα, Βερυκίου Νεφέλη,
Μιχαήλ Άγγελος Γ3: Περσάκη |
Μάντη,
Φωτοπούλο Διονυσία Α3: Τσαγκαροπούλου Γρωργία. |
Ζωγράφισαν οι:
Α2: Καζολέα Νικολίνα, Πέτκοβιτς Άντζελα,
Κακουλίδου Ρέα, Μπάλσης |
Γεώργιος Β1: Κιούση Ελένη Β2: Μαυρέλου
Αναστασία Γ1: Γιαννακοπούλου Άρτεμις, Κεράτσα
|
Παναγιώτα, Κεντρωτά Αναστασία. |
Τα ποιήματα των μαθητών επιμελήθηκε η
φιλόλογος των τμημάτων κ. Σδρόλια Έφη, ενώ η |
έκδοση
αυτή είναι έργο της υποδιευθύντριας κ. Ευαγγελοδήμου
Μαρίας, φυσικού και της κ. Δα- |
σακλή
Φωτεινής, θεολόγου. |
|
|
Ακολουθούν ενδεικτικές εικόνες από το βιβλίο: |
|
|
Έργο της Καζολέα Νικολίνας, μαθήτριας του Α2. |
|
Έργο της Βερυκίου Νεφέλης, μαθήτριας του Γ1. |
|
Έργο της Τσαγκαροπούλου Γεωργίας, μαθήτριας του Α3. |
|
Έργο του Κατσούπη Πέτρου, μαθητή του Γ1. |
|
 |
|
|
Έργο του Άγγελου Μιχαήλ, μαθητή του Γ2. |
Το ποίημα αυτό μελοποίησε ο καθηγητής μουσικής |
κ. Δρεπανός Βασίλης. |
|
|
Έργο της Κεράτσα Παναγιώτας, μαθήτριας του Γ1. |
|
Έργο της Κιούση Ελένης, μαθήτριας του Β1. |
|